Ai o urgență stomatologică ?

Urgențe STOMATOLOGICE în sectorul 6

Totul despre urgențele în stomatologie

Oferim servicii de urgențe stomatologice în București Sector 6 în timpul programului de Luni – Vineri.

Nu oferim servicii de urgențe stomatologice în afara programului de lucru, DECÂT pacienților clinicii.

O urgență dentară poate apărea oricând și oriunde de aceea este bine să rămâneți calmi și să contactați medicul stomatolog.

Urgențe stomatologice – pot implica dinții sau structurile de susținere ale acestora.

Abcesul dentar

-> este o urgență stomatologică care se manifestă prin infecție localizată la nivelul dinților și care se manifestă printr-o umflătură, durere pulsatilă, roseață a țesuturilor implicate

-> în faza incipientă pacientul resimte un disconfort, în cazurile mai complicate acesta prezintă simptome precum febră însoțită de frisoane, gust neplăcut, respirație urât mirositoare, oboseală, dureri de cap, modificarea formei obrazului sau a zonei corespunzătoare dintelui afectat

TRATAMENT :

* prezentarea de urgență la medicul stomatolog

* în funcție de gradul de afectare medicul poate: să realizeze un drenaj printr-un mic orificiu realizat în interiorul dintelui (trepanare), dacă colecția purulentă este mare se va realiza drenajul puroiului printr-o incizie (sub anestezie), de asemenea sunt  prescrise antibiotice împotriva infecției, iar pentru calmarea durerii se recomandă antiinflamatoare nesteroidiene

Pulpita acută: urgență stomatologică

-> reprezintă inflamarea pulpei dentare ( cauze: caria dentară, traumatisme, fisuri, fracturi, bruxism etc)

TRATAMENT:

* prezentare de urgență la medicul stomatolog care în funcție de gradul de afectare al pulpei dentare stabilește planul de tratament

* se recomandă administrarea antiinflamatoare cu rol în ameliorarea episoadelor dureroase

Hemoragia postextracțională: urgență stomatologică

-> îndepărtarea dintelui din cavitatea bucală este urmată de sângerare care în mod normal se oprește după 15 – 20 minute

-> dacă durata sângerării  se prelungește luați legătura cu medicul stomatolog

-> dintre factorii incriminați în apariția hemoragiilor postextracționale amintim: persistența în alveolă a unor resturi, cioturi osoase, nerespectarea de către pacient a indicațiilor privind îngrijirea postextracțională  (clătitul puternic, consumul de alimente fierbinți etc)

TRATAMENT:

* fiecare caz clinic va fi atent analizat și în funcție de posibilele cauze ale hemoragiei medicul va adopta o anumită atitudine terapeutică

Ce trebuie făcut în cazul în care ne lovim iar dintele se mișcă ?

– contactați medicul stomatolog, încercați să ajungeți cât mai repede la medicul stomatolog deoarece reprezintă o urgență stomatologică
– sunt foarte importante următoarele aspecte: perioada scursă de la producerea incidentului, locul unde a avut loc traumatismul și modul în care s-a produs

SFATURI UTILE:

-> dacă sunt prezente leziuni faciale sau craniene, trebuie ca persoana afectată să fie transportată la cel mai apropiat spital pentru a se constata dacă sunt leziuni neurologice

-> se clătește ușor cu apă călduță zona traumatizată

-> se curăță cu mare atenție și blândețe spațiile interdentare pentru a îndepărta resturile alimentare

-> evitați să mușcați pe dintele afectat

-> este bine să ajungeți la medicul stomatolog în cel mai scurt timp

Ce trebuie făcut în cazul în care ne lovim, iar dintele a fost extras în urma traumatismului ?

– contactați medicul stomatolog, acest incident reprezintă o urgența stomatologică, este foarte important ca timpul scurs de la producerea incidentului și până la cabinetul dentar să fie cât mai scurt

SFATURI UTILE:

-> dacă sunt prezente leziuni faciale sau craniene, trebuie de urgență să fie transportat la cel mai apropiat spital pentru a se constata dacă sunt leziuni neurologice

-> rămâneți calmi, recuperați dintele, acesta se apucă de coroana evitați atingere rădăcinii

-> dintele se spală ușor cu apă, NU folosiți săpun, NU periați dintele, NU se usucă, NU se împachetează în hârtie sau altă țesătură, NU se sterilizează

-> dintele trebuie păstrat în mediu umed (ser fiziologic, lapte sau apă cu foarte puțină sare)

Ce trebuie făcut dacă în urma unei lovituri se rupe o parte din dinte (fractură dentară)?

– contactați medicul stomatolog

-> alimentaţie semisolidă

-> clătiți ușor cu soluții pe bază de clorhexidină

-> nu mestecați pe dintele fracturat, nu consumați alimente / lichide foarte reci sau foarte calde

Programează-te ONLINE

Vă rugăm să ne specificați secțiunea la care doriți programare !
Categories: