L - V - 09.00 - 21.00

Urgente Stomatologice Bucuresti

On 01/09/2014

emergency-dentist
O urgență dentară poate apărea oricând și oriunde de aceea este bine să rămâneți calmi și să contactați medicul stomatolog.

Urgențe stomatologice Bucuresti – pot implica dinții sau structurile de susținere ale acestora.

Urgențe dentare clasificare –

-> traumatisme la nivelul cavității bucale

-> traumatisme ale articulației temporo-mandibulare

-> abcese vestibulare, palatinale, linguale

-> pulpite acute

-> hemoragi postextracționale

-> dureri puternice: în urma unor extracții dentare (alveolită), pulpită, parodontită apicală acută, pericoronarită

##Traumatismele dentare:

Conform clasificării  International Association for Dental Traumatology acestea sunt:

* fracturi: fisura smalțului, fractura smalțului, fractura coronară necomplicată, fractura coronară complicată, fractură radiculară, fractura alveolară

* luxații: contuzia, subluxația, extruzie, luxația laterală, intruzia, avulsia

*  leziuni ale gingiei și mucoasei orale

TRATAMENT :

* prezentarea de urgență la medicul stomatolog

* evaluarea medicală a pacientului cu leziuni traumatice dentare este necesară înaintea stabilirii oricărui tratament dentar (acest lucru presupune: examen extraoral al cavităti bucale, radiografii dentare)

* în funcție de situația clinică medicul v-a acționa în consecință: replantarea dinților avulsionați, stabilizarea dinţilor luxaţi sau reatașarea fragmentelor dentare etc

* recomandări din partea medicului în funcție de gradul traumatismului

Întrebări frecvente în cazul accidentelor traumatice dentare:

Ce trebuie făcut în cazul în care ne lovim iar dintele se mișcă ?

– contactați medicul stomatolog, încercați să ajungeți cât mai repede la medicul stomatolog deoarece reprezintă o urgență stomatologică
– sunt foarte importante următoarele aspecte: perioada scursă de la producerea incidentului, locul unde a avut loc traumatismul și modul în care s-a produs

SFATURI UTILE:

-> dacă sunt prezente leziuni faciale sau craniene, trebuie ca persoana afectată să fie transportată la cel mai apropiat spital pentru a se constata dacă sunt leziuni neurologice

-> se clătește ușor cu apă călduță zona traumatizată

-> se curăță cu mare atenție și blândețe spațiile interdentare pentru a îndepărta resturile alimentare

-> evitați să mușcați pe dintele afectat

-> este bine să ajungeți la medicul stomatolog în cel mai scurt timp

Ce trebuie făcut în cazul în care ne lovim, iar dintele a fost extras (avulsionat) în urma traumatismului ?

– contactați medicul stomatolog, acest incident reprezintă o urgența stomatologică, este foarte important ca timpul scurs de la producerea incidentului și până la cabinetul dentar să fie cât mai scurt

SFATURI UTILE:

-> dacă sunt prezente leziuni faciale sau craniene, trebuie de urgență să fie transportat la cel mai apropiat spital pentru a se constata dacă sunt leziuni neurologice

-> rămâneți calmi, recuperați dintele, acesta se apucă de coroana ( vezi – anatomia dintelui ) evitați atingere rădăcinii

-> dintele se spală ușor cu apă, NU folosiți săpun, NU periați dintele, NU se usucă, NU se împachetează în hârtie sau altă țesătură, NU se sterilizează

-> dintele trebuie păstrat în mediu umed (ser fiziologic, lapte sau apă cu foarte puțină sare)

Ce trebuie făcut dacă în urma unei lovituri se rupe o parte din dinte (fractură dentară)?

– contactați medicul stomatolog

-> alimentaţie semisolidă

-> clătiți ușor cu soluții pe bază de clorhexidină 0,12%.

-> NU mestecați pe dintele fracturat, NU consumați lichide foarte reci sau foarte calde dintele fracturat trebuie tratat de medicul stomatolog

##Abcesul dentar:  – urgență stomatologică

-> este o infecție localizată la nivelul dinților și care se manifestă printr-o umflătură, durere pulsatilă, roseață a țesuturilor implicate

-> în faza incipientă pacientul resimte un disconfort, în cazurile mai complicate acesta prezintă simptome precum febră însoțită de frisoane, gust neplăcut, respirație urât mirositoare, oboseală, dureri de cap, modificarea formei obrazului sau a zonei corespunzătoare dintelui afectat