Programari : 0731 27 63 89 <> Dr. Sebastian Fatu : 0723 150 688

Caria dentara

On 03/03/2015

Caria dentară :

– se caracterizează printr-o distrucție localizată a țesuturilor dure dentare sub acțiunea microorganismelor

– este necesară interacțiunea în timp a unei microflore bucale cariogene cu alimente fermentabile pe un teren susceptibil

-constituie, prin complicațiile sale, principala cauză de pierdere a dinților, ea începe în smalț (stratul dur, extern al dintelui) și pe masură ce crește în dimensiune se apropie de pulpa dentară (nerv) moment în care încep să apară dureri la dulce, la rece

– dacă nu e tratată nici în aceasta fază, se ajunge la infecția pulpei dentare, însoțită adesea de dureri, netratată la timp poate provoca complicați, care se caracterizează prin durere, umflarea zonei respective, uneori chiar febră și stare de rău general

– este recomandat un control stomatologic la fiecare 6 luni, medicul stomatolog va depista și trata fiecare carie înainte de apariția durerii și a complicațiilor

Cariile încep în smalț (stratul extern al dintelui) printr-un orificiu mic și continuă în interior, în dentină, subminând din ce în ce mai mult structura dentară, până când unul din pereți nu mai are susținere și se rupe. În acest moment, senzația pacientului este “ce carie mare mi-a apărut dintr-o dată!”, dar caria exista cu mult timp înainte și putea fi prevenita. Cum? Prin vizita la medicul stomatolog la fiecare 6 luni.

FACTORI CARE DETERMINĂ APARIȚIA CARIILOR DENTARE

– alimentație

– igienă deficitară

– carența vitaminelor A,C,D

– tulburări hormonale (insuficiență paratiroidiana și tiroidiana, hipertiroidia)

– diverse afecțiuni (hiposialia și xerostomia)

sursa : youtube.com

Vă invităm în cabinetul Dr. Sebastian Fătu pentru o consultație GRATUITĂ.

Datorită MICROSCOPULUI dentar, tratamentul cariilor dentare este realizat la cele mai înalte standarde.

Recent Comments